loading...
فروش انواع کبوتر
حمیدرضا دوکله بازدید : 316 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

روش نگه داشتن کبوتر

کسی که میخواهد کبوتر داری را آغاز کند باید چند مورد مهم را دارا باشد.

 

۱- دوست داشتن و عشق به کبوتر 

۲- پول کافی

۳-دانش ، ٪۵۰ از یک استاد خوب و کار بلد به دست می آید ۵۰٪ توسط یک شاگرد عاشق (که از گذران عمر با کبوتر به دست می آید)

۴- بام و گنجه مناسب

۵- داشتن یک یا چند دوست خوب کبوتردار (بامعرفت و بامرام) (خیلی از عزیزان  گزینه معرفت و مرام را ندارند ، شاید خود بنده حقیر هم نداشته باشم )

۶- همسایه داری

نکته ابتدائی این پست : در یکی از وبلاگ ها خواندم که ، تا ۳ چیز را نداشتید به طرف کبوترداری نروید ، که چه خوب بیان کرده بودند ۱ـ  پول ۲ـ زمان ۳ـ بام مناسب . داشتن اخلاق را هم از طرف بنده حقیر به این ۳ نکته اضافه کنید.

دوستان عزیز ،قدم به قدم تمامی نکات را ریز و به بررسی این نکات میپردازم ، که امیدوارم تمامی عاشقان این پرنده الهی تمامی این موارد را به صورت کامل داشته و اگر ندارند روزی به دست بیاورند.

بررسی مسئله اول: عشق به کبوتر ابتدایی ترین مسئله در بدست آوردن کبوتر خوب و گسترش آن است ،بنده حقیر به شخصه کسانی را دیده ام که به جای عشق ورزیدن به این موجود الهی و دوست داشتن آن ،کبوتر را با موجودی برای شکنجه دادن اشتباه گرفته اند و بر سر این پرنده زبان بسته چه بلایی که نیاورده اند ، دوستان عزیز ، دوست داشتن و عشق ورزیدن کار بسیار مشکلی است . ما باید در ابتدا عشق را شناسایی و سپس به گسترش آن بپردازیم. چون خود بنده معنی درست عشق را نمیدانم زیاد بر سر این مسئله مانور نمیدهم اما شنیده ام که عشق به این معناست که باید خود را در وجود معشوقه و معشوقه را در وجود خود احساس کنی و همه چیز او همه چیز تو باشد و همه چیز تو همه چیز او ، که فکر نمیکنم تا به حال خودم از این جملاتی که به کار بردم چیزی متوجه شده باشم. تا کار از این سخت تر نشده از خیر مسئله اول بگذریم ، امیدوارم دوستان عزیز معنی درست عشق را بدانند و گام در راه درست کبوترداری بردارند.

بررسی مسئله دوم: همه انسانها میدانند که برای زنده ماندن باید غذا و دیگر وسایل مورد نیاز زندگی را دارا بود و این امر به غیر از داشتن پول امکان پذیر نیست (البته دولت خدمتگزار ما نمیگذارد کسی گرسنه سر در بالین خود بگذارد) ، و مورد دیگر در این مسئله خرید کبوتر (خوب و عالی) است که باز هم با پول امکان پذیر است ، پس تغذیه کبوتر و خرید کبوتر در گروی داشتن پول میباشد.

نکته ۱: خرید کبوتر خوب باید زمانی انجام شود که دانش این کا را داشته باشیم و صرفا داشتن پول مسئله اصلی خرید نیست ، به یاد داشته باشید وقتی دانش و هم پول خرید را داشتید از یک کبوتردار خوب و معروف (نسباتا معروف هم بود قبول است) خرید کنید چونکه ۹۰ ٪ کبوتران در سئله آشغال کفترند ولی اندک سئله هایی هستند که ۶۰ - ۴۰ کبوتر درون گنجه خود دارند ، البته آن ۶۰٪ آشغالیست.

نکته ۲: دوستان عزیز همیشه سعی کنید کبوتری که مد نظر خود دارید را انتخاب کنید و به حرف های فروشنده توجهی نکنید (بی اعتنایی نکنید که یک وقت از بوم به پایین پرت میشوید) ولی همیشه انتخاب کبوتر را یک امتحان نهایی همانند کنکور برای خود فرض کنید. (امیدوارم در کنکور خود موفق و سربلند باشید و راهی دانشگاه یا همان بوم پر از کبوتر عالی خود شوید)

نکته مهم:بنده حقیر مسئله ۲را عنوان نکردم که بگویم افراد تنگدست حق نگهداری از کبوتر را ندارند. عشق به کبوتر یکی از پاکترین عشق هاست و حق هر انسانی است که آن را تجربه کند.

اگر در خاطرم بماند برای آینده حتماً یک پست را برای خرید کبوتر و انتخاب شخصی آن قرار خواهم داد.

بررسی مسئله سوم: مسئله سوم بر اساس خشت اول چون نهد معمار کج است. اگر ما یک استاد خوب داشته باشیم از ابتدا گام در راه درست خواهیم گذاشت. اگر استادی نداشته باشیم و کار را با آزمون و خطا آغاز کنیم(فاتحه مان را خوانده اند) گام در مسیر پر فراز و نشیبی گذارده ایم (همچون آدم و حوا که ما را بیچاره کردند) پس راه حل چیست؟

راه حل این مسئله نزد من است ، بیا و ببین . شما قبل از اینکه بخواهید به صورت حرفه ای کبوترداری کنید باید حدود یک یا چند سال را نزد کبوترداران مختلف (تا جایی که مقدور است با دوستان کبوتردار خود) سپری کنید و با پرسیدن سوال و رسیدن به جواب های مختلف و نزدیک به هم ، نبود یک استاد خوب را جبران کنید. اگر بدون دانش گام در کبوترداری بگذارید (۱۰۰ سالی با دست انداز های جاده باید کار کنید) به بیراهه خواهید رفت و مجبور به گرفتن دنده عقب های پشت سر هم خواهید شد.

 

بررسی مسئله چهارم: رسیدیم به اصل مطلب ، بام مناسب : بام مناسب بامی است که در کنار خود هرز گاهی نداشته باشد ، از طرف همسایگان دیدی وجود نداشته باشد(یعنی هم سطح خانه های دیگر یا بلندتر باشد) ، فضای مناسب برای ایجاد گنجه و خانه تور را دارا باشد که باز هم پول نقش مهمی را در این مسئله بازی میکند.

گنجه مناسب:گنجه مناسب گنجه ای است که ۲ متر ارتفاع ، ۳متر طول و ۲ متر عرض داشته باشد(البته سرور عزیزمان جناب آقای فلاحی مدیر وبلاگ ارباب خسرو اعلام کرده اند که گنجه مناسب باید ۴ متر طول و ۳ متر عرض یا عمق و ۲.۵ متر ارتفاع داشته باشد که گنجه هرچه بزرگتر بهتر)، به یاد داشته باشید کبوتران نر یک گنجه و کبوتران ماده یک گنجه را دارا باشند و خانه تور نیز جلوی آن بنا شده باشد. باز هم متذکر میشوم که پول نقش مهمی را در این مسئله بازی میکند.

بررسی مسئله پنجم: دوست خوب همانند کشتی از طلا و جواهر است ، هیچ کبوترداری بدون داشتن ، دوست خوب و دانا به هیچ جایی نمیرسد. داشتن دوستانی خوب یا بد تأثیر بسزایی در زندگی افراد دارد ، این تأثیر تا حدی است که می‌تواند مایه سربلندی و یا سرافکندگی فرد شود ، چه بسا زندگی انسان را به مخاطره بیندازد و انسان را به بیراهه و گمراهی بکشاند.

با بدان کم نشین که بد مانی                  خو پذیر است نفس انسانی     (سعدی)

امام صادق (ع) می‌فرمایند: دوستی دارای شرایط و حدودی است ، اگر کسی همه آن شرایط را داشته باشد، کمال صداقت و دوستی را دارد و اگر کسی تنها برخی از آن‌ها را داشته باشد، هرچند دوست نامیده می‌شود، اما کمال صداقت و دوستی را ندارد و اگر کسی هیچ یک از آن‌ها را نداشته باشد، چیزی از دوستی ندارد و اصلاً نباید او را دوست نامید : ۱ـ ظاهر و باطن دوست یکسان باشد. ۲ـ افتخارات دوستش را افتخار خود و شکست‌های او را شکست خود بداند. ۳ـثروت و قدرت، رفتار او را با دوستش تغییر ندهد. ۴ـ چیزی را از دوستش دریغ نورزد. ۵ـ در سختی‌ها دوست خود را رها نسازد.

میگویند دوست همانند آینه است ، آینه محافظه‌کار نیست و عیب یا ویژگی افراد را پنهان نمی‌کند. آینه صاف و صادق است و رو در رو عیب یا ویژگی انسان را به او نشان می‌دهد. آینه امانتدار است و عیب افراد را به دیگران نشان نمی‌دهد. آینه دروغگو نیست و عیب یا خصوصیت ظاهری آدم‌ها را بزرگ یا کوچک نمی‌کند. آینه منافق نیست و عیب و خصوصیت افراد را با هم نشان می‌دهد. آینه ساکت و مؤدب است و با سکوتش عیب افراد را نشان می‌دهد نه با جار و جنجال. آینه غیبت نمی‌کند و عیب افراد را پشت سر آن‌ها نشان نمی‌دهد. آینه در دوستی‌اش یکرنگ است و رنگ افراد را عوض نمی‌کند.یک دوست خوب، خصوصیاتی همچون آینه دارد. همچنین در روایات متعددی به ما توصیه شده که با انسان‌های خردمند معاشرت داشته باشیم؛ چرا که مصاحبت و دوستی با خردمندان، حیات و زندگی روح و جان آدمی بوده و موجب امنیت و آسایش و آرامش نفس است.

تا بحث دینی نشده خلاصه امر را بگوییم که دوستی کار بسیار دشواریست و دوست خوب و دانا انسان را به بهترین جایگاه میرساند ، دانایان بر این باورند که دشمن دانا از دوست نادان بهتراست. امیدوارم دوستی هایمان پایدار و دوستانمان خوب و دانا باشند.

دوستی با مردم دانا نکوست                    دشمن دانا به از نادان دوست
دشمن دانا بلندت می‌کند                        بر زمینت می‌زند نادان دوست    (سعدی)

اما از همه اینها که بگذریم معرفت و مرام چیز خوبیه که همه باید داشته باشیم ، امیدوارم در دوستی هایمان معرفت داشته باشیم و دروغ نگوییم خصوصاً اگر کبوترداری میکنیم

دوست آن است که گیرد دست دوست         در پریشان حالی و درماندگی

بررسی مسئله ششم: مهمترین مسئله همسایه داری است که حتی اگر ۵ مسئله دیگر را دارا بودید و همه چیز برای کبوتردار شدن شما فراهم بود و همسایه ای از شما گِله مند بود از خیر کبوترداری بگذرید و یا محل دیگری را برای کبوتر داری خود انتخاب کنید ، چونکه خدا از همه چیز میگذرد به غیر ازحق مردم که آرامش حق تمامی انسانهاست.

نکته خیلی خیلی خیلی خیلی مهم : به پیشکسوتان عزیز و دوست داشتنی کبوترداری (و نه فقط در کبوترداری) احترام بگذارید.{ماشاالله به نکاتی اشاره میکنم که خودم کمتر به آنها دقت کرده ام  (: }

 

مسئله مهم: اگر دقت کرده باشید تمام نکاتی که بیان شد ، زنجیره وار به هم مرتبط است و نبود یکی از این نکات برای شما مسئله ساز خواهد بود ، اما و اگر ، ۵ مورد را داشتیم و پول نداشتیم باید رنج ها و سختی های به وجود آمده را بر جان بخریم. البته بعضی از مسائل مطرح شده برای کبوترداری حرفه ای میباشد و کسانی که به صورت آماتوری کبوترداری میکنند زیاد به مسائل مطرح شده دقت نکنند (:   البته بعضی از مسائل نه تمامی آن.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 135
  • باردید دیروز : 82
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 428
  • بازدید ماه : 428
  • بازدید سال : 25,116
  • بازدید کلی : 431,791